۲۷ آذر ۱۳۹۰، ۱۷:۴۳

حجازی خبر داد:

چهار پله برقی مکانیزه در ساری احداث می شود

چهار پله برقی مکانیزه در ساری احداث می شود

ساری - خبرگزاری مهر: شهردار ساری از احداث چهار پله برقی مکانیزه در مرکز استان با مشارکت بخش خصوصی در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی حجازی عصر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری افزود: نخستین پله برقی مکانیزه مرکز استان، ظهر فردا با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در بلوار خزر آباد ساری بهره برداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: پل های عابرپیاده برقی با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری ساری در مرکز استان ایجاد تا مشکلات آمد و شد شهروندان بیمار و سالمند تسهیل شود.
 
شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه احداث هر پله برقی در شهر ساری بالغ بر 300 میلیون هزینه دارد، تصریح کرد: سه پله برقی دیگر تا پایان سال در بلوارهای کشاورز و کمربندیهای غربی و شرقی ساری احداث می شود.
 
حجازی در ادامه با بیان اینکه به دلیل رکود ساخت و ساز در سطح شهر، وضعیت درآمدی شهرداری ساری چندان مطلوب نیست، یادآور شد: کمیته ویژه پیگیری مطالبات در شهرداری ساری راه اندازی شده است.
 
وی با اعلام اینکه شهرداری ساری از محل عوارض و جرائم ساختمانی بالغ بر پنج میلیارد تومان از ادارات مستقر در مرکز استان طلب دارد، افزود: شهرداری برای افراد حقیقی و حقوقی که بخواهند نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام کنند مشوقهایی در نظر خواهد گرفت.
 
شهردار ساری در ادامه از معضل زباله به عنوان یکی از مشکلات اساسی شهرداری مرکز استان یاد کرد و گفت: متاسفانه بخش اعظمی از زباله جمع آوری شده از سوی شهرداری ساری مربوط به روستاهای حاشیه شهر بوده که هیچ عایدی و خدمتی را به شهروندان ساروی ارائه نمی دهند.
 
حجازی بیان داشت: هیچ گونه اقدامی برای دفن بهداشتی زباله در روستاهای استان صورت نمی گیرد و شهرداری ساری عملا مسئول دپو و جمع آوری زباله روستاهای شهر شده است.
 
وی با اشاره به اینکه حوزه خدمات شهری شهرداری ساری قصد دارد ساماندهی اصولی به رفت و روب منطقه جنوب شهر ساری دهد، اظهار داشت: مشارکت شهروندان این منطقه برای جلوگیری از انباشت زباله در مسیرهای منتهی روستاها به شهر ساری ضروری است.
 
مهدی رضایی فرح آبادی، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز از نابسامانی و روند رو به رشد ساخت و سازهای بی رویه در جنوب شهر ساری انتقاد کرد.
 
وی افزود: متاسفانه بسیاری از واحدهای در دست احداث و احداث شده این منطقه از سوی ساکنان به صورت غیرمجاز بوده که شهرداری باید نسبت به شناسایی این واحدها اقدام کند.
 
رضایی فرح آبادی گفت: شهرداری ساری باید با اطلاع رسانی به موقع و اعمال مشوقهای لازم، ضمن جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهر نسبت به اعطای مجوزهای قانونی به شهروندان اقدام کند.
 
شهر ساری مرکز مازندران بیش از پانصد هزار نفر جمعیت دارد.
کد خبر 1487132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha